Richtlijnen en voorwaarden voor het in aanmerking komen als huwelijkslocatie

Hieronder vindt u de richtlijnen en voorwaarden voor het in aanmerking komen als huwelijkslocatie.

Indienen verzoek en uitvoering

  • Het verzoek om te mogen worden aangewezen als huwelijkslocatie moet schriftelijk worden  ingediend door de eigenaar/ondernemer bij de manager van de afdeling Dienstverlening,  Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
  • De manager van de afdeling Dienstverlening sluit per aanvraag (zowel bij eendags locaties als permanente locaties) een standaardcontract af met de ondernemer/eigenaar van de locatie.
  • Verzoeken van bruidsparen worden alleen in behandeling genomen als er een aanvraag of  toestemmingsverklaring van de eigenaar/ondernemer is bijgesloten.

Algemene voorwaarden

  1. de locatie dient zich te bevinden binnen de grenzen van de gemeente Den Helder
  2. de locatie dient openbaar toegankelijk te zijn (ook voor minder validen) een ieder moet  het huwelijk kunnen bijwonen zonder beperkingen (huwelijken in besloten clubs en  eigen huis zijn niet toegestaan)
  3. de locatie mag niet in strijd zijn met de openbare orde en veiligheid
  4. als de locatie een boot is dient de boot op het moment van huwelijksvoltrekking met een loopplank aan het grondgebied van de gemeente Den Helder te zijn verbonden
  5. een locatie in de (open) lucht is niet toegestaan

Bijzondere voorwaarden (alleen indien van toepassing)

  1. Beschikken over gebruiksvergunning
  2. Is er controle door de brandweer
  3. Drank-en horecavergunning aanwezig
  4. Voldoende bereikbaarheid
  5. Voldoende parkeergelegenheid
  6. Zijn er invalidenvoorzieningen
  7. Is er een fatsoenlijke kleedruimte voor de ambtenaar burgerlijke stand
  8. Is er eventueel de beschikking over een kluis om de akten op te bergen