Richtlijnen en voorwaarden voor het in aanmerking komen als huwelijkslocatie
Hieronder vindt u de richtlijnen en voorwaarden voor het in aanmerking komen als huwelijkslocatie.
Indienen verzoek en uitvoering
- Het verzoek om te mogen worden aangewezen als huwelijkslocatie moet schriftelijk worden ingediend door de eigenaar/ondernemer bij de manager van de afdeling Dienstverlening, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
- De manager van de afdeling Dienstverlening sluit per aanvraag (zowel bij eendags locaties als permanente locaties) een standaardcontract af met de ondernemer/eigenaar van de locatie.
- Verzoeken van bruidsparen worden alleen in behandeling genomen als er een aanvraag of toestemmingsverklaring van de eigenaar/ondernemer is bijgesloten.
Algemene voorwaarden
- de locatie dient zich te bevinden binnen de grenzen van de gemeente Den Helder
- de locatie dient openbaar toegankelijk te zijn (ook voor minder validen) een ieder moet het huwelijk kunnen bijwonen zonder beperkingen (huwelijken in besloten clubs en eigen huis zijn niet toegestaan)
- de locatie mag niet in strijd zijn met de openbare orde en veiligheid
- als de locatie een boot is dient de boot op het moment van huwelijksvoltrekking met een loopplank aan het grondgebied van de gemeente Den Helder te zijn verbonden
- een locatie in de (open) lucht is niet toegestaan
Bijzondere voorwaarden (alleen indien van toepassing)
- Beschikken over gebruiksvergunning
- Is er controle door de brandweer
- Drank-en horecavergunning aanwezig
- Voldoende bereikbaarheid
- Voldoende parkeergelegenheid
- Zijn er invalidenvoorzieningen
- Is er een fatsoenlijke kleedruimte voor de ambtenaar burgerlijke stand
- Is er eventueel de beschikking over een kluis om de akten op te bergen