Vanwege de warmte zijn de wijksteunpunten gesloten op donderdag 25 en vrijdag 26 juni. Meer informatie vindt u in het bericht Warm weer: aangepaste tijden en sluitingen.
Schadevergoeding vragen aan de gemeente
Heef u schade aan uzelf of uw spullen door onrechtmatig handelen van de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u bent gestruikeld over een stoeptegel die verkeerd ligt? Dan kunt u de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen. U moet dan wel aantonen dat de gemeente nalatig is geweest of onrechtmatig heeft gehandeld.
Heeft u schade door een besluit van de gemeente over uw omgeving? Kijk dan op de pagina nadeelcompensatie aanvragen.
Meld de schade eerst bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Deze handelt de schade af. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Dan stelt deze namens u de gemeente aansprakelijk.
Schade aan uw huis valt onder uw woonhuis/opstalverzekering. Meld deze schades dan ook eerst bij uw eigen verzekeringsmaatschappij.
Dekt uw verzekering de schade niet? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen. Dat kunt u eenvoudig online doen.
Voeg zoveel mogelijk bewijsstukken toe, bijvoorbeeld:
- verklaring(en) van wat er is gebeurd (exacte locatie) en waaruit de schade bestaat (met foto’s van de locatie, oorzaak en straatbeeld)
- een bewijs van de opgelopen schade (door onder andere nota’s, offertes, politierapport, expertiserapport en foto’s)
- eventuele ondertekende getuigenverklaring(en)
- De gemeente beoordeelt uw claim op grond van het Burgerlijk Wetboek.
- De gemeente handelt uw claim af binnen 8 weken. Als dat niet lukt, ontvangt u daarover een brief.