Dienstverlening aangepast

Vanwege het coronavirus hebben wij voor uw en onze gezondheid onze dienstverlening aangepast.

Vanwege het coronavirus hebben wij voor uw en onze gezondheid de volgende maatregelen genomen. Die maatregelen leest u hieronder. Voor alle dienstverlening geldt: we doen wat noodzakelijk is. Wat later kan, stellen we uit.

Balies en afspraken
  • De balies aan Kerkgracht 1 zijn beperkt open. Voor dringende zaken kunt u telefonisch een afspraak maken. Bel voor een afspraak naar telefoonnummer 14 0223 (maandag tot en met vrijdag, 8:30 tot 17:00 uur).
  • Bij de receptiebalie kunt u een paspoort, ID-kaart, rijbewijs of uittreksel basisregistratie (Woningstichting) afhalen. De receptiebalie is open van maandag tot en met vrijdag, 8:30 tot 17:00 uur.
  • De balie van het sociaal domein aan Kerkgracht 1 is open op maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur. U kunt daar zonder afspraak een document afgeven voor team Zorg, Jeugd of Participatie. Voor een gesprek met een consulent of professional maakt u altijd eerst een afspraak.
  • Kom niet met andere personen naar het stadhuis als dat kan.
  • Een mondkapje is niet meer verplicht.
  • Houd bij uw bezoek altijd minimaal 1,5 meter afstand van anderen. Kom niet als u of iemand uit uw gezin klachten heeft zoals verkoudheid, hoesten of koorts.
Contact opnemen

We waarderen het als u digitaal contact opneemt en pas belt als het dringend is.

  • Stuur een e-mail via het contactformulier.
  • Bel naar telefoonnummer 14 0223 (maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur).
Sociaal domein
  • Het Sociaal Domein (teams Participatie, Zorg en Jeugd) vindt u in het stadhuis aan de Kerkgracht 1.
  • De balie is open op maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur. U kunt daar zonder afspraak een document afgeven voor team Zorg, Jeugd of Participatie.
  • Voor een gesprek met een consulent of professional maakt u altijd eerst een afspraak.
  • De teams Jeugd, Zorg en Participatie zijn bereikbaar via telefoonnummer 14 0223 (maandag tot en met vrijdag 8.30 - 12.00 uur). Het kan wel zijn dat u wat langer moet wachten tot u iemand aan de telefoon krijgt of antwoord krijgt. In geval van spoed of crisis nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Exploitatie- en drankvergunningen

U kunt nog steeds een nieuwe exploitatievergunning of drank- en horecavergunning aanvragen op de volgende manier:

  • Stuur een e-mail naar vergunningen@denhelder.nl.
  • De gemeente stuurt de aanvraagformulieren digitaal naar u op.
  • Print de formulieren en vul deze in.
  • Scan de benodigde bijlagen.
  • Stuur de ingevulde aanvraagformulieren naar vergunningen@denhelder.nl. U kunt de gemeente veilig mailen via Zivver. Of stuur de stukken per post op. Houd er dan rekening mee dat het dan langer duurt om de stukken te verwerken.

Normaal gesproken is er een intakegesprek met de aanvragers. Deze gesprekken worden nu opgeschort tot nader order.

Digitaal contact heeft voorkeur

Afspraken op kantoor en externe bezoeken worden zoveel mogelijk omgezet naar digitaal of telefonisch contact. Vergaderingen vinden ook meer digitaal plaats.

De gemeente Den Helder kiest ervoor om haar dienstverlening zoveel mogelijk digitaal in te richten. Op de website kunt u al veel producten van de gemeente digitaal aanvragen. Als er bij de gemeente een e-mailadres van u bekend is, wil de gemeente waar mogelijk graag ook digitaal corresponderen. Brieven worden meestal al digitaal gemaakt, deze zijn vaak niet ondertekend.