Vernieuwde gemeentelijke website

De gemeentelijke website heeft een nieuw jasje gekregen.

We hebben onze gemeentelijke website een nieuw jasje gegeven. De site ziet er niet alleen anders uit, maar ook zijn een aantal functies verbeterd.

De vernieuwde website is eenvoudiger in het gebruik. Met minder klikken is het makkelijker om informatie te vinden en de digitale toegankelijkheid is een belangrijk aandachtspunt geweest bij het ontwerpen van de website. Wethouder Remco Duijnker: "De vernieuwde website vormt een onderdeel van het continu verbeteren van onze dienstverlening."

De belangrijkste veranderingen:

  • Er is nu geen indeling meer op inwoner of ondernemer, de nieuwe indeling is op onderwerp. Bijvoorbeeld ‘afval’, ‘paspoort, ID-kaart en rijbewijs’ of ‘ondernemen’.Daardoor is het makkelijker om de juiste informatie te vinden.
  • Omdat ‘contact’ het meest gezochte onderwerp op de site is, kunt u daar snel naartoe via de bovenkant van de website. Dan heeft u direct toegang naar alle manieren om contact met ons op te nemen.
  • De zoekfunctie laat resultaten zien terwijl u typt.
  • De vormgeving van de ‘persoonlijke pagina’ is vernieuwd. Op deze pagina kunt u de zaken bekijken die u met DigiD of eHerkenning via de gemeentelijke website heeft aangevraagd.

We hopen dat het met onze vernieuwde website voor u makkelijker is geworden om informatie te vinden. Tips en opmerkingen zijn van harte welkom via www.denhelder.nl/e-mail.