Experience Store in Helderse binnenstad geopend

Met een feestelijke ballonnenboog voor de ingang is de nieuwe Experience Store van Citymarketing Den Helder op vrijdag 28 mei officieel geopend. Daarmee is in het centrum een plek gemaakt waar mensen zich kunnen laten informeren en inspireren over ‘wonen, werken, leren en vrijetijdsbesteding’. De winkel te vinden aan de Spoorstraat 2 en is van maandag tot en met zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur geopend.

Opening Experience Store

,,Den Helder komt in de Experience Store samen. Hier kunnen we laten zien wat we als gemeente te bieden hebben”, zegt wethouder Pieter Kos. Anke de Vries, manager Citymarketing vult aan: ,,De invulling is dynamisch. Maandelijks worden er onderwerpen uitgelicht, zoals woningen, banen en leertrajecten. Daarbij zijn er ook vaste thema’s. We moedigen mensen altijd aan om een kijkje binnen te nemen.”

Nieuwe banen

Binnen diverse sectoren – waaronder de Koninklijke Marine, de zorg, de overheid en de offshore – ontstaan in de komende jaren veel vacatures die moeten worden ingevuld. Door het aanbod op een aantrekkelijke manier te vertellen en in beeld te brengen, moeten bezoekers enthousiast worden over Den Helder. Aan iedereen dus de oproep om familie en vrienden van binnen en buiten onze gemeente hier mee naartoe te nemen.

Beleving

Het informeren en inspireren gebeurt op meerdere manieren: van traditionele informatiefolders tot en met moderne technologieën, zoals games en virtual reality. Naast het promoten van onze marinestad en haar omgeving is er volop aandacht voor sectoren met veel vacatures, zoals de techniek en de zorg. De Koninklijke Marine is elke woensdag van 13 uur tot 16 uur aanwezig om mogelijke werknemers te informeren en hun vragen te beantwoorden. Daarnaast wordt er kennis op toeristisch gebied gedeeld, zoals de stadsplattegrond met alle bezienswaardigheden en de fiets-wandel-vaarkaart. Informatie van de toeristische instellingen is gratis mee te nemen en er zijn begeleide wandelingen te boeken.

Enthousiast

Zowel bewoners en bezoekers hebben de Experience Store al goed weten te vinden. Met meer dan honderd bezoekers op de openingsdag en tientallen aanwezigen in de dagen daarna zijn er al diverse interessante gesprekken gevoerd. Hierbij is er uiteraard rekening gehouden met alle coronamaatregelen: de drukte is verspreid en er zijn mondkapjes gedragen.

Samenwerking

De Experience Store komt voor uit het programma  ‘Helders Perspectief’. Hierin werken verschillende organisaties samen om (in de nabije toekomst) voldoende personeel te vinden. Hoewel de opening door de coronamaatregelen slechts in kleine vorm werd gevierd, konden Pieter Kos (gemeente Den Helder), Michael van Alderwegen (Koninklijke Marine), Nils van Heijst (Stichting Meerwerf Basisscholen), Peter-Paul Solkesz (Helderse Ondernemersvereniging), Robbert Waltmann en Peter Kramer (Woningstichting Den Helder) bij het feestelijke moment aanwezig zijn.