Mijn Inkomen

Krijgt u een (bijzondere) bijstandsuitkering van de gemeente Den Helder? Dan kunt u met Mijn Inkomen online gegevens over uw uitkering bekijken en informatie doorgeven. Hieronder leest u hoe u het werkt.

Inloggen op Mijn Inkomen met DigiD

Om uw gegevens te bekijken, moet u altijd inloggen met DigiD.  Bekijk een uitleg over DigiD. Nog geen DigiD? U kunt eenvoudig DigiD aanvragen.

Wat u kunt doen op Mijn Inkomen

‘Mijn Inkomen’ is een website van de gemeente Den Helder voor mensen met een uitkering en/of bijzondere bijstand. Hier kunt u het volgende doen:

  • Uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen
  • Jaaropgaven en uitkeringsspecificaties bekijken
  • Uw opgebouwde vakantiegeld bekijken
  • Betalingen bekijken
  • Verblijf in buitenland doorgeven
  • Veranderingen in uw situatie doorgeven, zoals een verhuizing of vertrek van een medebewoner
  • Verandering van uw bankrekeningnummer doorgeven
  • Inkomstenverklaringen en salarisstroken doorgeven
  • Uw gegevens tot zes jaar terug bekijken
Video: Hoe werkt Mijn inkomen?

In de video hieronder ziet u hoe het werkt. U kunt ook de video op Youtube bekijken. Of lees de handleiding 'Hoe werkt mijn Inkomen’.

Krijgt u alleen bijzondere bijstand en geen bijstandsuitkering? Bekijk dan de handleiding 'Hoe werkt mijn Inkomen met bijzondere bijstand’.

Inkomsten uit werk doorgeven

Heeft u een uitkering, maar ook inkomsten uit werk? En bent u door de gemeente benaderd om uw inkomsten via Mijn Inkomen door te geven? Geef uw inkomsten dan elke maand door via Mijn Inkomen. In de handleiding ‘Hoe geef ik inkomsten door?’ wordt uitgelegd hoe dat werkt. 

Vragen of hulp nodig?

Hebt u vragen of hulp nodig bij Mijn Inkomen? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Komt u er niet uit? Bel dan naar telefoonnummer 14 0223 (maandag tot en met vrijdag 9.00 - 14.00 uur).